Orientation camp! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu Orientation camp! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu

Orientation camp!

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

16 September 2016 | Portugal, Lissabon

Olá,

Sinds het moment dat ik vertrok tot gister heb ik niet zoveel tijd gehad om maar te beginnen aan een nieuwe blog. Elke dag heb ik wel wat leuks te doen, ik zal beginnen met vertellen vanaf het moment van vertrek!

We vertrokken vrijdag om ongeveer 9 uur van huis naar Schiphol. Daar aangekomen kwamen we de AFS vrijwilliger tegen die mij hielp met inchecken. Samen met de 3 meiden van Spanje gingen we door de douane. Ze gingen bijna op dezelfde tijdstip als mij vertrekken, alleen gingen hun naar Madrid en ik naar Lissabon. De gate waar ik naartoe moest was verder dan ik had gedacht. Het was voor mijn gevoel echt een eind lopen. Na 10 minuten bleek dat mijn vlucht vertraging had. Gelukkig was het maar 15 minuten en niet een heel uur of langer! Om 2 uur s ’middags ging mijn vlucht naar Lissabon. Het was heel goed verlopen, de mensen naast mij waren heel aardig en ik had een stoel aan de raamkant, dus kon ik veel foto’s maken :D Portugal ziet er echt heel mooi uit, niet alleen van boven maar ook in het echt. Het is heel anders dan in Nederland. Lissabon is erg heuvelachtig en de temperatuur is heel warm, rond de 30 graden. Ik ga dat nog in een aparte blogpost uitleggen over de verschillen tussen Portugal en Nederland.

Dus in Lissabon aangekomen te zijn, na iets minder dan 3 uurtjes vliegen, stonden er twee bussen buiten te wachten. Met de bus ging ik naar het vliegveld om mijn bagage op te halen. Je moest letterlijk bijna het hele vliegveld doorlopen om je bagage op te halen. Toen ik eindelijk bij de plek was waar je je bagage kon ophalen (of tenminste ik dacht dat), duurde het vrij lang. Er waren daar 3 bagagebanden en 2 daarvan waren gesloten. Dus ik stond er met nog een ander meisje uit Litouwen, die naar Coimbra ging met Erasmus, te wachten op onze bagage. Toen de bagage maar niet kwam, was ik wel een beetje bezorgd. Uiteindelijk bleek dat er niet 3 bagagebanden waren ,maar veel meer een eindje verderop. Daar had ik ook gelukkig mijn koffer gevonden en nam ik afscheid van het meisje uit Litouwen. Ik kon gelukkig al snel de vrijwilligers van AFS vinden. Samen met nog een paar andere uitwisselingstudenten gingen we met de bus naar onze verblijf. Hier heb ik ook Clara ontmoet uit Denemarken ze blijft ook in Lissabon wonen en ook een heleboel andere mensen. Het verblijf/hostel was heel groot. Ik kwam er later achter dat het een soort klooster was. We gingen naar een grote plek in het gebouw en daar waren ook de andere AFS studenten uit voornamelijk Italië en Thailand. We kregen die dag ook te horen via je roommate was. Ik deelde een kamer met Yaneira een meisje uit Chili. Ze was heel aardig. Ze kon alleen jammer genoeg geen Engels alleen Spaans, dus dat was een beetjes lastig. Maar met google vertalen kom je ook wel een eind :D

Zaterdag hadden we allerlei activiteiten en energizers. Het was heel leuk en interessant. Vrijdag hadden we ook een soort naamkaartje gekregen met daarop je naam, land van herkomst en de regio waarin je zit. Daarop stond ook de groep waarmee je de grootste deel van zaterdag de activiteiten mee gaat doen. De activiteiten gingen over je eigen land en wat de verschillen waren tussen jouw land, Portugal en de andere landen van jouw groepje, maar ook over de struikelblokken waar je tijdens je AFS-jaar tegenaan kan lopen. Na de lunch kregen we ook een soort van massage les of zoiets van sportmasseurs. Daarna gingen we ons vooral voorbereiden op de talentenjacht, AFS got talent. Ik , de Belgen en nog 3 meiden van Denemarken, Canada en Turkije gingen samen iets voorbereiden voor de talentshow. We waren nog aan het twijfelen of het K3 zou worden of de kabouterdans. Uiteindelijk werd het de kabouterdans. Het was heel erg grappig. Ook was het heel erg leuk om te zien wat de andere landen hadden voorbereid.

Zondag, De dag dat we onze gastgezin gingen ontmoeten!! Na het ontbijt kregen we een soort korte taalcursus, uitleg en informatie over belangrijke zaken in onze AFS jaar. Daarna hadden we nog wat tijd voor ons zelf om de koffer en tas in te pakken en naar de juiste plek te brengen. We moesten allemaal buiten wachten, met vol spanning en enthousiasme om onze gastfamilie te ontmoeten!! Iedereen had er zoveel zin in om hun gastgezin te ontmoeten! We gingen in een groep van 4 naar onze gastgezinnen. Ik was een van de eerste groepjes die naar binnen mocht. Ik was ontzettend blij om mijn gastgezin te zien!!Het is echt een heel leuk en gezellig gezin!

De rest van mijn week komt hopelijk binnenkort.

Groetjes Jennifer



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

-

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 8312

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 26 Juni 2017

Mijn highschool jaar in Portugal

Landen bezocht: