Mijn eerste week - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

18 September 2016 | Portugal, Lissabon

Boa tarde,

Deze week heb ik een heleboel dingen gedaan en geregeld.
Maandag was ik samen met mijn gastmoeder en mijn gastzusje Leonor naar de school geweest waar ik waarschijnlijk naartoe zal gaan. Voor mijn gastzusje en ik beginnen de scholen maandag. Ik heb dus bijna 4 maanden vakantie!! Op school zijn we toevallig 2 vriendinnen van mijn gastzusje tegengekomen. Daarna gingen we mijn reiskaart oftewel ov-kaart regelen. Ik dacht ooh daar zijn we vast snel klaar mee, maar dat duurde echt heel lang, het duurde zo lang dat we uiteindelijk naar een restaurant aan de overkant gingen en daar gingen eten. Tussendoor moesten we kijken of onze nummer aan de beurt was. Ik moest uiteindelijk een formulier invullen met mijn gegevens en een foto van mezelf. Daarna gingen we een Portugese simkaart halen voor mijn mobiel.

Dinsdag gingen we naar de Ikea een paar spullen halen en nadat gingen we de reiskaart ophalen. Dat duurde alweer zo lang meer dan een uur moesten we weer wachten. Ik heb gelijk de reiskaart uitgeprobeerd, mijn gastzusje Leonor heeft me een paar dingen uitgelegd over de bus en hoe het werkt. Ook kreeg ik te horen dat ik op dezelfde school kom als haar. Was echt zo ontzettend blij om dat te horen. Als het goed is krijg ik alleen s’ochtends les en ben ik s’middags vrij. De bus was vrij makkelijk, het was alleen heel druk, want we zaten precies in de spitstijd.

Woensdag moest ik vroeg opstaan, want we moesten nog een fatura (bon) aanvragen. Daarna gingen we een vriendin van Leonor ophalen. Haar naam is Catharina en gingen ik, Leonor en Catharina samen lunchen. Daarna lieten ze me de centrum van Lissabon zien. Het was heel mooi met oude historische gebouwen. Er waren daar heel veel winkels . We waren ook op de grote plein geweest daaromheen bevind zich de regering . Toen we een beetje klaar waren met kijken, gingen we met de metro naar Catharina’s huis en school.Catharina wilde me heel graag haar school laten zien.

Donderdag overdag had ik niet veel gedaan. In de avond waren mijn gastzusje Leonor, ik, 2 vriendinnen van Leonor (Magdalena en Marta) en Marta’s moeder naar Vogue Fashion Night gegaan in de centrum van Lissabon. Er waren veel bekenden mensen daar volgens leonor en haar vriendinnen. Ik ben zelfs eventjes op tv gekomen!! :D Het was overal ontzettend druk, maar het was echt heel gezellig en leuk om mee te maken. Jammer dat het maar een keer per jaar is.

Vrijdag was een beetje een rustdag. We hadden niet zo heel veel gedaan behalve mijn schoolrooster ophalen op school. Ik krijg de vakken: Biologie, Portugees, Psychologie, Sociologie, wiskunde, Sport(LO) en misschien natuurkunde.

Zaterdag gingen we naar Sintra naar de ouders van mijn gastmoeder. Sintra is echt een prachtige plaats met veel paleizen en historische gebouwen. Daarna hebben we gegeten bij de oma en opa en lieten mijn gastzusjes Leonor en Teresa en mijn gastmoeder mij de stranden dichtbij Sintra zien. Daar hebben we ook een ijsje gehad! Toen we terugkwamen stond er allemaal lekkere dingen op tafel. Jammie!!!Daarna wilden ze scrabble spelen (in Portugees!! HELP) Gelukkig hielp mijn gastmoeder mij met de woorden en legde ze me uit wat de woorden betekenden. Toen we terug thuis waren, gingen we eten. Dat was denk ik rond half 10 s ’avonds. Dat is hier ongeveer de normale eettijd in Portugal.

Adeus,
Jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

-

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 8311

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 26 Juni 2017

Mijn highschool jaar in Portugal

Landen bezocht: