School in Portugal en de beste Pastel de Nata - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu School in Portugal en de beste Pastel de Nata - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu

School in Portugal en de beste Pastel de Nata

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

01 Oktober 2016 | Portugal, Lissabon

Olá a todos,

Op het moment dat ik dit schrijf zit er alweer 3 weken op vanaf het moment dat ik vertrok. Jeetje wat gaat de tijd toch snel!!

Op maandag 19 september was mijn eerste schooldag in Portugal. Ieder klas duurt hier 45 minuten. Voor de meeste vakken heb ik hier een blokuur, dus anderhalf uur les. De klasgenoten waren heel erg aardig behulpzaam. Na school ging ik met Martina, de Italiaanse AFS student die bij mij in klas zit, naar de Alameda fonte luminosa. Dat was ongeveer 10 minuutjes lopen van de school. De fontijn is echt heel mooi! We moesten ook weer teruglopen, want Ik had met Yuni, een chinese AFS student, afgesproken om met haar te gaan lunchen op school. De meeste leerlingen van mijn klas gaan niet op school lunchen. Je hebt normaal een ochtendrooster of een middagrooster. De 12de klas heeft altijd een ochtendrooster waardoor iedereen daarna thuis gaat eten of gezamenlijk ergens gaan lunchen.

Dinsdag had ik Portugees en Biologie. Biologie begreep ik nog wel een beetje, omdat de stof ongeveer hetzelfde was als wat ik vorig jaar heb geleerd. Portugees begreep ik voor geen enkel meter. De leraar houdt denk ik veel van praten , want hij praatte anderhalf uur non-stop en veel te snel om iet te kunnen begrijpen. Waarschijnlijk was hij zo enthousiast om iets over zijn vak te vertellen. Nadat ik al mijn lessen heb gehad, ging ik met Martina en een paar meiden en jongens van mijn klas lunchen in Beixe (dat is een grote winkelcentrum). Het was heel gezellig en leuk! Daarna lieten ze mij en Martina nog de centrum van Lissabon zien, dat was op loopafstand van de winkelcentrum. Ondertussen kwamen we de winkel tegen waar volgens mijn vriendinnen de beste Pastel de Nata werd gemaakt. Ik moest dat dus wel proeven. Het was zooooo lekker!! ik ga dat zeker nog vaker eten.

Donderdag ging ik na school met mijn gastzusje Leonor naar huis, we moesten met de bus. Het duurde iets van 20 minuten tot de bus kwam. Wat erg vervelend was aangezien ik daarna snel moest lunchen en dan weer de bus moet nemen naar school, want ik had met Martina(Italiaande uitwisselingsstudent), Anja(ook een Italiaanse uitwisselingstudent ) en Inkeri( Finse uitwisselingsstudent) afgesproken in Beixe. Dat werd mijn derde keer in twee weken dat ik daar naartoe ben geweest!! Beixe is een mal in de culturele binnenstad van Lissabon. Het was heel leuk om hun weer te zien, tijdens het rondlopen door de straten van Lissabon kan een tussenstop bij de Manteigeria niet worden vergeten. Bij de Manteigeria zijn de beste pastel de Nata!! De tijd ging echt snel voorbij en voordat we het doorhadden was het al tijd om de metro terug naar huis te nemen. Echt jammer, maar we zullen zeker nog een keertje afspreken.

Vrijdag was een hele leuke dag. Het begon op school. Ik had die dag onder andere Psychologie, ik heb nog steeds geen idee wat ik van die lessen eigenlijk moet leren maar de lerares wist eerst niet dat ik en Martina geen Portugees kunnen spreken en nauwelijks kunnen verstaan, dus begon ze ons in Portugees aan te spreken. Toen we zeiden dat we exchange students waren en niet zo goed Portugees kunnen spreken, was ze heel aardig. Ze ging zelfs proberen in het Engels les te geven zodat wij ook kunnen verstaan waar de les over ging. Dat was heel erg lief van haar.

Beijinhos,
Jennifer

  • 16 Oktober 2016 - 11:43

    Laureen:

    Super dat je het zo leuk hebt! Ik vind het heel leuk om je belevingen te lezen en wens je nog een hele fijne tijd in Portugal. Het ziet er daar super leuk, gezellig en lekker uit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

-

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 8318

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 26 Juni 2017

Mijn highschool jaar in Portugal

Landen bezocht: