Weekend naar Serra da Estrela!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu Weekend naar Serra da Estrela!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu

Weekend naar Serra da Estrela!!

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

16 Oktober 2016 | Portugal, Lissabon

Ola,

Zo hier is de tweede gedeelte.

Vorige week vrijdag ging ik na school met Martina en Francisca lunchen bij de Macdonalds bij school. Was heel gezellig!! Daarna zal ik en mijn gastfamilie vertrekken voor een weekendje naar een plaats dichtbij Serra da Estrela( de enigste berg in Portugal).

Die zaterdag gingen we eerst ontbijten in het hotel. Ik moet wel zeggen dat de bedden daar heerlijk zijn, ik had heel goed geslapen. Ik heb ook met Teresa en mijn neefjes en nichtjes gespeeld in de gamekamer, want daar was een tafeltennistafel en een biljarttafel. Ik heb dus heel veel geoefend met hun en ben nu ongeveer wel een topbiljarter geworden hahah. We gingen ook naar een soort spookstad of eerder een spookdorp ( er was bijna niemand en de huizen lagen er een beetje verlaten bij, maar het was wel mooi om te zien. Daarna wanneer we terug bij de hotel kwamen, zouden de kinderen huiswerk moeten maken. Jaa zelfs kinderen van 7 hebben hier huiswerk. Ik had eigenlijk geen huiswerk, of die hoefde ik niet te maken en ik was het eigenlijk ook vergeten om de boeken mee te nemen hahaha, dus kon ik mooi iets voor mezelf doen. Dat was dus mijn eerste keer dat ik hardgelopen heb in Portugal. Ik was voordat ik in Portugal kwam, vastberaden dat ik elke week zal hardlopen. Jaa dat is hem nu net niet geworden met een weer van s ’middags 25 graden en volle zon. In de avond en ochtend is het niet zo goed om te gaan hardlopen i.v.m. de plek waar ik woon. Maar goed, waar was ik gebleven. Dus dat was mijn eerste run in Portugal. Het hotel had een mooi parcourtje gemaakt voor mensen die willen hardlopen of zijn spieren willen laten trainen, want er was veel fitnessapparatuur buiten. Daarna snel douchen en dan zouden we met de hele familie naar een restaurant gaan en daar lunchen. Ze hadden veel gerechten zowel met vis als vlees. Er was onder andere ook octopus op de menu, dus dat moest ik wel proberen. Het smaakte niet slecht, maar ook niet al te geweldig, een beetje daar tussenin denk ik. Maar het was wel een bijzondere ervaring vond ik. Als dessert kon ik kiezen uit ijs of een toetje. Ik had voor de laatste gekozen en voor de limoentaart. Dat was ontzettend lekker!! Ik had er wel 3 achtereen op kunnen eten. Tussentijds had ik nog met de neefjes en nichtjes gespeeld. Daarna gingen we naar de kaasboerderij , waar de enige echte Serra da Estrela queijo, wordt gemaakt oftewel een soort geitenkaas .We zouden daar een rondleiding krijgen, ik had eigenlijk niet verwacht dat we met een truck naar de boerderij zouden gaan en dat ik daar nog een lief, klein Serra da Estrela puppy kon vasthouden. Ik had de puppy het liefst willen nemen, hij was zoo schattig..

De volgende dag had ik niet hardgelopen maar gezwommen in de zwembad bij het hotel. Het was een hele warme dag, dus ik dacht ooh laat ik maar een duik in het zwembad nemen. Maar jaa ik ben er niet echt in gedoken want dat was iets te koud ( eigenlijk veeeel te koud)

De weekend was geweldig, en heel leuk om een andere deel van Portugal te zien.

Groetjes,
Jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

-

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 8313

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 26 Juni 2017

Mijn highschool jaar in Portugal

Landen bezocht: