Kerst in Portugal deel 2! - Reisverslag uit Torres Vedras, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu Kerst in Portugal deel 2! - Reisverslag uit Torres Vedras, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu

Kerst in Portugal deel 2!

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

06 Februari 2017 | Portugal, Torres Vedras

Olá,

Zo hier komt de tweede deel van mijn kerstvakantie!! De tweede week ben ik dus naar Torres Vedras geweest. En bleven we logeren bij de andere grootouders, samen met de tante, oom en neefje. Was heel gezellig, we hadden veel kaartspelletjes gespeeld met mijn gastzusjes/broertje en met mijn neefje én met Teresa gaan fietsen wat ongelofelijk leuk was, want het is daar vrij heuvelachtig dus ga je echt met volle vaart door de bochten!! Verder zijn we ook nog naar een winkelcentrum geweest! Jaah alweer ahahaha!!
In Torres ben ik denk ik wel heel veel in gewicht aangekomen van al die lekkere taarten, cake(jes) en andere zoete gerechten. Wat erg ongelofelijk lekker was. Ze bereiden hier ongelofelijk veel dingen met ei en suiker, ik had nooit gedacht dat je van die twee zoveel verschillende dingen van kunt maken. De traditionele nagerecht hier met kerst is Bolo Rei of koningscake. Dat is een cake met verschillende zoetigheden erbinnen in, beetje lastig uit te leggen hhahaha. Verder heb je nog een heleboel andere desserts. Als hoofdgerecht wordt er meestal bacalhau (kabeljauw) of peru (kalkoen) gegeten. En dan kan je dat combineren met verschillende groenten en aardappels, rijst of pasta.
De eerste kerstdag gingen we lunchen in Torres Vedras en daarna met avondeten gingen we naar Sintra. In de avond gingen we de grote hoeveelheden cadeautjes uitpakken in Torres. Was echt ontzettend blij met wat ik gekregen had. Daarna s'avonds om 11 uur gingen we naar de kerstmis daar. Was dan ook erg moe toen we terug kwamen naar huis hahahaha!
De tweede kerstdag gingen we terug naar Sintra met het middageten En daar hadden we in de middag de cadeautjes uitgepakt. We moesten allemaal een schoen zetten en dan werd er naar een half uur iedereen erbij geroepen om te kijken wat erin of ernaast de schoen ligt. Met de avondeten gingen we weer terug naar Torres. Dan met nieuwjaar gingen wemet de 31de naar een huis van de broer van de grootvader ernaast het huis en daar kwam ontzettend vele mensen. Allemaal nichtjes,neefjes broers, zussen etc. Dan gingen we daar ook cadeautjes uitpakken en gingen we daar ook middageten en de nagerechten, was ONGELOFELIJK LEKKER!!!! het middageten ook trouwens was heel lekker hahahah!!
Dan gingen we daarna weer allemaal terug wandelen naar huis en gingen we in de avond naar een familielid wat naast de andere huis was. Daar hadden we party and company gespeeld met iedereen, was inderdaad veel minder mensen dan bij het middageten anders was het spel niet echt te doen denk ik met zoveel mensen haahahaha!! Dan werd er bij middernacht confetti gespoten en gingen we buiten het vuurwerk bekijken. Ze steken hier niet zelf vuurwerk af, maar dat gebeurd per stad dan wordt er een soort vuurwerkshow georganiseerd. En vanaf die huis kon je het heel mooi zien, want het was op een heuvel gelegen. Dan de 3de dag van januari begon school. We waren zondagavond laat terug gekomen in Lissabon. School begon op een dinsdag dus hadden we het geluk om nog een extra dag lekker uit te rusten en te genieten van de vakantie!!

En dat was denk ik de hoogtepunten van alles wat ik hier heb gedaan van mijn kerstvakantie hier in Portugal!!

Groetjes Jennifer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

-

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 8320

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 26 Juni 2017

Mijn highschool jaar in Portugal

Landen bezocht: