Kerst in Portugal deel 1! - Reisverslag uit Sintra, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu Kerst in Portugal deel 1! - Reisverslag uit Sintra, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu

Kerst in Portugal deel 1!

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

04 Februari 2017 | Portugal, Sintra

Olá a todos,

Er is een heel wat dingen gebeurd sinds de laatste keer dat ik schreef, wat al een lange tijd geleden was, sorry voor dat. In deze blogpost ga ik jullie wat vertellen over hoe mijn kerst was hier en het nieuwjaar.
We hebben hier in Portugal 2 weken kerstvakantie. De eerste week gingen we naar Sintra bij de oma en opa logeren. Was heel gezellig!! En vooral het eten ( met name de zoetigheid en nagerechten) ben ik hier dol op. Rond de maanden oktober tot december verkopen en eten ze hier heel veel kastanjes. Echt ontzettend lekker, vooral wanneer je het bereid in de oven met water en zout. In Sintra, waren we onder andere naar een kerstpark geweest. Was heel leuk met mijn gastfamilie, wel jammer dat het vooral bedoelt was voor kleine kinderen de activiteiten etc. Het park was heel mooi versierd met decoratie. Het was een beetje bergbeklimmen tot de top waar het huis van de kerstman was hhahaha. Daarop de top was ook een paar marktjes met erg lekker uitziende zoetigheid, cakejes en mega grote snoepjes. Dan beneden bij de uitgang aangekomen was er een kraampje die kastanjes verkocht dus dat kon ik niet weerstaan hahahha. Dan zijn we nog naar de Cascais winkelcentrum geweest iets buiten Cascais. Daar ging ik met mijn twee gastzusjes naartoe, mijn gastmoeder en de oma. We gingen daar voor het middageten naartoe en hebben daar bij de winkelcentrum gegeten. Daarna lekker winkelen, mijn oudste gastzusje Leonor moest nog een "kerstcadeautje halen voor haar vriendin" dus vroeg ze me telkens of ik datgene leuk vond of niet. Uiteindelijk had ze een paar oorbellen in haar hand wat ik erg mooi vond. De dag was heel nuttig, heb kleding gehaald voor de kerst en nieuwjaar en Leonor had de oorbellen gehaald die ik zo mooi vond. Verder gingen we nog in de avond naar een lichtshow wat buiten en geprojecteerd was op een groot gebouw in Sintra. Daar was een soort lichtshow over kerst. Was erg mooi om te zien!! Dan zijn we nog naar naar het strand geweest een aantal keren, zowel dichtbij Sintra als in Cascais. we hadden alleen een beetje gewandeld, want het was veel te koud om in het water te gaan hahahaha!! Vooral de strand in Cascais was heel mooi, het heette boca de inferno. Het is niet echt een strand, want er zijn veel rotsen maar het uitzicht was echt geweldig, we hadden toen ook de zonsondergang gezien en natuurlijk heel veel foto's gemaakt. De tweede week waren we naar de andere grootouders geweest in Torres Vedras.

Maar dat ga ik verder in deel 2 vertellen hahaha want dit wordt al vrij lang. Maar er is nog een ding wat ik hierbij wil zeggen.
De tweede kerstdag gingen we de cadeautjes uitpakken van mijn gastfamilie, dus mijn gastzusjes/broertje en mijn gastouders. En raad eens wat mijn gastzusje Leonor me had gegeven!! de oorbellen die ik zo mooi vond toen we gingen winkelen!Ze had me gewoon in de maling genomen hahahha. Maar was wel heel leuk ben er ontzettend blij mee en ook de rest van de cadeautjes van mijn gastfamilie.

De rest van de vakantie komt in de andere blog.
Beijinhos!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

-

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 8338

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 26 Juni 2017

Mijn highschool jaar in Portugal

Landen bezocht: