Van alles en nog wat - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennifer - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

07 Maart 2017 | Portugal, Lissabon

Oláa!

Zo nu komt weer een nieuwe blog, na 2 maanden hahahah! De tijd gaat zo voorbij, kan het gewoon niet geloven dat er al 6 maanden voorbij zijn. 6 maanden dat ik al in Portugal ben, hier woon en na school ga!! En dat ik al een grote groep vrienden heb van uitwisselingsstudenten en Portugese vrienden!

Ik heb de laatste tijd ontzettend leuke dingen beleefd en gedaan! Ik had in januari een heleboel verjaardagen en dan ook verjaardagsfeestjes gehad! echt leuk!! Zo was mijn zus jarig, mijn gastzus, een nichtje, Martina en later ook Esteban (Paraguese). Hij kwam hier in Februari en blijft hier voor 6 maanden. Martina, Luisa, Hong, Ik, Clara en Nyah hadden voor hem een verassingverjaardagsfeestje gegeven omdat hij pas nieuw is hier in Portugal en nog niet zo veel mensen kent. Daarom hadden wij iets georganiseerd voor hem, we hadden gezamenlijk ontmoet in een heel mooi park met een geweldig uitzicht op Lissabon en had iedereen wat eten meegenomen, zo hadden Martina en Luisa taart gehaald ,wat ontzettend lekker was. En hadden we happy birthday in Portugees gezongen. Verder was er ook Martina’s en mijn gastzusje’ s verjaardag wat vrij dicht achter elkaar was, waardoor ik 2 dagen achter elkaar voor avondeten pizza heb gehad, maar was ontzettend lekker, dus mag wel vaker gebeuren hahahha!!

Ik heb ook een presentatie gedaan over Nederland aan mijn klas. Ze waren heel enthousiast, had ook vrij veel dingen te vertellen en te laten zien, dat ik zelfs niet mijn hele presentatie af kon krijgen hahahah.

Ook had ik veel weekenden gespendeerd in Torres Vedras waar ik gelogeerd heb bij de gastfamilie van Kennedy, haar gastfamilie is familie van mijn gastfamilie. Zo was ik daar onder andere geweest met Carnaval. In Torres Vedras is de grootste carnavalsfeest in Portugal, was echt leuk om mee te maken!! Ik had daar ook een aantal ander uitwisselingsstudenten ontmoet en gingen we samen door de straten lopen waar muziek werd afgespeeld!! Met carnaval hadden we hier 3 dagen schoolvrij, dus 5 dagen in totaal met de weekend erbij :) Verder had ik één dag een bergwandelingstocht gemaakt van 13 km samen met de gastfamilie van Kennedy en met een andere groep mensen. Erg leuk en gezellig! Het uitzicht was geweldig! Gelukkig was het toen heel mooi weer!

Ik heb me ook ingeschreven voor de fitness. Waar ik gezamenlijk met mijn Portugese vriendin en andere uitwisselingsstudenten naar toe ga.
Verder had ik de laatste maanden vrij wat dingen gedaan met mijn exchange friends, we gingen onder andere de kasteel Sao Jorge bezoeken, met Hong(Thailandse) had ik een rit genomen met de oude Portugese tram. En had ik met Liza de museum Calouste Gulbenkian bezocht waar we de kunsttentoonstelling van een bekende Portugese kunstenaar hadden bekeken. Dat was de tweede keer dat ik een kunsttentoonstelling hier had gezien, de eerst keer was samen met Martina en onze Portugese vriendin Leonor, die ons had uitgenodigd om daar naartoe te gaan aangezien haar moeder de tentoonstelling had georganiseerd. Dat was in een ander groot museum in Lissabon.

Deze schooljaar had ik 2 keer meegemaakt dat we Gréve hadden dat betekent dat de leraren aan het staken zijn en dat er dus geen les is. Joeehooe!!! De eerst keer ben ik met mijn Portugese klasgenoten wezen lunchen (sushi!!) gezamenlijk en de laatste keer ging ik samen met een groep uitwisselingsstudenten en een Portugese vriendin naar Cais do Sodré en daar hadden we samen gelunched in een Spaans restaurant en de middag samen doorgebracht. Was erg lekker en gezellig!!

Ook ga ik af en toe winkelen met Martina, wanneer we bijna geen school hebben of dat er uitverkoop is in de winkels, zo gingen we laatst nog naar Colombo, de grootste winkelcentrum in Portugal, en hebben we daar lekker gewinkeld en wat spullen gekocht, waarbij ik vooral wat zomerspullen had gekocht aangezien het hier vrij warm begint te worden. Zo was het de week rond de 20 graden en wordt het donderdag zelfs 25 graden met veel zon. Heerlijk!! De zomer( eigenlijk lente hahaha) begint hier dus echt aan te komen.

Dat was het weer voor deze keer, natuurlijk heb ik nog veel meer gedaan, zo ben ik vrij vaak met mijn Portugese vriendinnen wezen uit lunchen en was er nog heel wat andere dingen wat ik heb gedaan, maar hier geef ik een korte samenvatting, anders zou mijn blog te lang worden en hebben jullie dan geen zin meer of zoveel te lezen hahahah!!
Até próxima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

-

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 8562
Totaal aantal bezoekers 8343

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 26 Juni 2017

Mijn highschool jaar in Portugal

Landen bezocht: